Sîmbătă, 14 mai 2016, a doua după Sff Paști

ora 4:44 a.m., reală (adică nu oficială)

–tainic ceas! neasemuită vedere!

De la fereastra mea cea mică și poziționată strategic, cuprind domneasca grădină a secularei ctitorii. Lumina răsăritului nu a aprins încă fațada zidului străvechi, iar grădina, cu aerul cel proaspăt și nevăzutele ciripiri, e ca un smarald foșnitor. La distanță, mă miră mărimea păsării, gîndul că n-am mai văzut niciodată așa ceva. Se plimbă o lebădă pe marginea lacului? Nu, e barză – pășește încet, netulburat, ca o doamnă care își cercetează grădina. Trece prin fața vîrfurilor de sălcii care se unesc cu iarba, albă, cu pene negre. E doar ea pe verdele ierbii și fundalul zidului de piatră luminos, deși soarele încă nu a răsărit. Cum să numesc ceasul acesta altfel decît unul al tainei pe care n-aș fi avut nici un drept să o surprind?

Apar și primii îngeri umani ai zilei, siluete neagre pe aleea pietruită, aici una, dincolo încă una, deși toaca încă nu a bătut, iar istoricul clopot încă nu a sunat. Barza pășește mai departe, netulburată de pașii din apropiere, de prezența umană– pentru că este și ea îngerească?

Locașul cocostîrcului în taina dimineții celei mai dinainte de dimineață.

Altfel nu știu cum să spun.

Am regretat că nu am acum la îndemînă aparatul foto: o fi în rucsac, sau în sertar? și gîndul că dacă mă agit căutîndu-l, mă enervez și pierd tot. Așa că am urmărit măiastra dispărînd în spatele nucilor deși, și siluetele monahale dispărînd la capătul aleii, într-o mutuală familiaritate a sfințeniei. Iar eu, nevrednică acestei vederi, inspir ca pe niște dătătoare de viață urmele pașilor ei.

Lasă un răspuns

