Continuare la Seria de expuneri a Protopresbiterului Theodoros Zissis (octombrie 2015) privitoare la Sfîntul și Marele Sinod din Creta. CONSILIUL MONDIAL al EREZIILOR și ÎNȘELĂRII DEMONICE. Temele a 6-a, a 7-a, a 8-a și a 9-a din cele 10 de pe agendă: Impedimentele la cununie. Postul. Relațiile Ortodoxiei cu restul lumii creștine. Ortodoxia și mișcarea ecumenică. Transcripția filmului în limba română: Acta Diurna®.

6. Impedimentele la cununie. Se ridică întrebarea: Criteriile ce constituie impedimente la cununie, le vom păstra așa cum sînt, sau le vom schimba, astfel încît să se poată căsători verii (primari?) între ei? (rumoare în sală) Vă rog. (rîde ușor) Vă rog (asta e nimic, adică). Veți vedea ce urmează – e un dezastru. Vă rog. Iar în legătură cu impedimentele la căsătorie, ei includ și discutarea problemei căsătoriilor mixte, adică între ortodocși și heterodocși (rumoarea în sală continuă reprimat, vocea părintelui domină). E cert că vor fi adoptate ca practică (căsătoriile între ortodocși și heterodocși, deja se practică în Germania, avem cazuri concrete, cu fotografii – n.n.). Li se va îngădui ortodocșilor să se căsătorească chiar și cu cineva care nici creștin nu-și spune (rumoare), pentru că nu va mai fi nici o lege care să interzică căsătoria dintre un ortodox și un musulman, sau papistaș, sau protestant. Nu va mai fi nici o lege care să interzică (căsătorii de acestea)! Dar Canoanele noastre bisericești sfinte interzic cu desăvîrșire acest lucru! (rumoare aprobatoare în sală)

7. Tema a șaptea. Răbdare, aproape am ajuns la sfîrșit. Ameliorarea regulilor privitoare la POST. Deci, postul în Biserica Orodoxă. Formularea aceasta („schimbare” „ameliorare”, „modernizare”) este cea folosită în 1986, cînd am participat și eu la lucrări. Dar noi atunci am schimbat-o, desigur, deoarece a produs scandal. Scandal uriaș: „Cum adică ameliorare/modernizare? Schimbăm acum și rînduiala postului?!” Căci titlul complet era : „Ameliorarea (adjustment, in subtitr. engl.) rînduielilor privitoare la post în acord cu cerințele timpurilor noastre.” Adică, cu alte cuvinte, mîncăm de toate! (rumoare în sală) Căci linia de gîndire a bisericilor care au introdus schimbarea aceasta este următoarea : „Oricum oamenii nu postesc! Așa că ce facem acum, îi lăsăm să se simtă mereu vinovați? O să le interzicem să se împărtășească deoarece n-au postit? O să punem în dreptarul de spovedanie întrebarea: Ai postit? O să obligăm mamele să-și pună copiii să postească? N-o să rezolvăm nimic, de aceea, ridicăm regulile, le dăm la o parte!” N-au îndrăznit totuși să meargă prea departe cu modernizarea postului, deoarece în clipa în care au ridicat problema aceasta, cele mai multe biserici au reacționat (dur). Doar vreo două sau trei biserici au fost în favoarea modernizării postului. Așa că încă din 1986, an la care m-am aflat acolo, la lucrări, noi am schimbat formularea acestui punct, am scris: „Importanța sfîntului post și a respectării/ținerii postului în zilele noastre”. Cu alte cuvinte, cum se cuvine ca să practicăm această asceză astăzi, în vremurile noastre. Ba încă am discutat atunci că nicidecum nu putem să umblăm la slăbirea postului, dimpotrivă, că mai ales în zilele noastre se impune să-l asprim!

8. Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creșine. Acuma, băgați de seamă aci, căci ce urmează este de fapt miezul problemei, temele acestea, a 8-a și a 9-a. Ce a fost pînă acum e așa, un fel de înveliș. În temele 8 și 9 avem miezul și esența problemei. Anume, tocmai asta: relația cu restul lumii creștine. Adică, se reglementează legăturile pe care trebuie să le avem noi, creștinii ortodocși, cu papistașii, cu protestanții, cu monofiziții, cu anglicanii, cu reformații. Aici sugestia este că noi trebuie să ne unim cu toți aceștia, că diferențele dintre noi și ei sînt minuscule, că trebuie musai să continuăm să păstrăm legătura – ba chiar se caută justificări ale anulării regulilor care interzic rugăciunea împreună, dintre noi, și ei! Am să vă citesc textele și formulările care tocmai asta indică. Am să vă arăt ce se petrece în cadrul întrunirilor acestora de pregătire pre-conciliară, în care se caută a se justifica pînă și acest lucru (rugăciunea împreună cu ereticii)!

9. Iată și tema a noua, care și ea se află în miezul problemei, căci arată clar direcția (în care vor să meargă cu acest Sinod)! Este chiar tema fierbinte promovată de Metaxakis, care a depus toate eforturile să o pună în practică! El a impus toate lucrurile acestea : Noul Calendar, noile protocoale privitoare la cununie („the protocols regarding marriage”), toate acestea Metaxakis le-a promovat! El este cel care a voit trup și suflet „modernizarea”. El a recomandat preoților să umble fără rasă, să frecventeze teatrele și cinematografele, și așa mai departe. El a fost modernistul care a știrbit toate rînduielile! Deci tema a noua se intitulează chiar așa: Ortodoxia și mișcarea ecumenică. Și ce anume, mai clar, înseamnă aceasta? Mai clar, prin „mișcare ecumenică” se are în vedere anume Consiliul Mondial al Bisericilor, cel format și condus de protestanți. Vom (mai) continua să fim membri ai Consiliului Mondial al Bisericilor, ai mișcării ecumenice, adică, sau vom ieși fără întîrziere din el!? Noi cu toții dorim și ne exprimăm cu voce tare dorința de a ieși din acest Consiliu Mondial al Bisericilor, dar care dintre cei de la vîrf îndrăznesc să spună aceasta? Căci, fraților, ce treabă avem noi acolo? Ce treabă are Biserica lui Hristos să șeadă în sfatul a 340 de grupări protestante? Ce treabă?! Oare sîntem eretici, fraților?! Oare ne unim acum cu cei care umblă în sfatul necredincioșilor, și stau în calea păcătoșilor, și șed pe scaunul hulitorilor?! Ne adunăm acum cu ereticii?! Adică cu duhurile necurate al mondialismului? Și încă le mai numim „biserici”! Auziți, „consiliul mondial al bisericilor”! Ar trebui să le numim Consiliul mondial al celor 340 de erezii protestante ale Bisericii! Așa că, ar fi cazul să zicem corect nu „consiliul mondial al bisericilor”, ci Consiliul Mondial al Ereziilor și Înșelării demonice! Că iată-ne pe noi, Biserica Ortodoxă, la tratative de unire cu Consilliul mondial al ereziilor și înșlării demonice! Oare vom mai sta mult în situația aceasta? Multe și cumplite texte s-au formulat în acest consiliu (alal ereziilor și înșelării) ca rezultat al prezenței noastre, a creștinilor ortodocși, la acele lucrări! Gîndiți-vă la (întîlnirile ConsMond al Bis =CMB ce au avut loc la) Busan, la Canberra, la Porto Allegre! Pe toate vi le-am prezentat și vi le-am analizat aci, la vremea respectivă. Acelea sînt texte ale trădării (de Biserică și de Hristos)! Pînă cînd vom mai merge și vom mai sta acolo (ca membri ai CMB)?! Este cert că acest consiliu va hotărî ca noi neapărat să continuăm a fi parte a lui! Este cu desăvîrșire cert!

10. (va urma)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s