http://ortodoxinfo.ro/2017/02/09/schitul-radeni-rezista-incercarii-de-a-i-se-impune-preot-pomenitor

Astăzi, 9 februarie 2017, în jurul orei 7.30, la Schitul Rădeni s-a prezentat protopopul de Târgu Neamţ, însoţit de câţiva preoţi, unul dintre ei din judeţul Botoşani. Cu o atitudine agresivă, fără a se legitima, fără a explica motivele prezenţei lor acolo, fără a prezenta un document care să îi împuternicească să intre şi să tulbure desfăşurarea sfintelor slujbe, protopopul şi ceilalţi preoţi au încercat să intre în Sfântul Altar, unde nu au fost primiţi, deoarece nu fuseseră invitaţi de părintele Pamvo, egumenul schitului, nici nu aveau ce căuta cu forţa într-o unitate monahală, ei fiind preoţi de mir. O credincioasă din sat a afirmat că la parohia Rădeni preotul i-a informat pe credincioşi încă de duminica trecută cu privire la faptul că joi va avea loc la schit “o slujbă mare” şi că va fi ultima zi de slujire a părintelui Pamvo.

Confruntaţi cu refuzul de a fi primiţi în Sfântul Altar şi cu reproşurile creştinilor tulburaţi din rugăciune, aceşti preoţi au aşteptat un moment liturgic în care Sfintele Uşi ale altarului au fost deschise, pentru a forţa intrarea în Sfântul Altar. Din relatările celor care erau prezenţi în acel moment în biserică aflăm că, spre stupoarea tuturor, protopopul din Târgu Neamţ a intrat pe brânci în Sfântul Altar, pe uşile împărăteşti, deşi nu avea nici veşminte liturgice, nici dreptul de a da buzna pe acele uşi, în timpul unui moment din Sfânta Liturghie în care, conform tipicului, nu putea intra pe uşile împărăteşti nici dacă ar fi fost împreună slujitor. Revoltaţi de acest sacrilegiu, câţiva credincioşi l-au invitat şi l-au însoţit afară din biserică, dimpreună cu însoţitorii cu care au venit.

După ce a plecat din Schitul Rădeni, protopopul a ales să se victimizeze, pretinzând, în mod mincinos şi descalificant pentru un preot, că a fost agresat de către cei prezenţi în schit şi a depus o plângere penală la poliţia din localitate.Împotriva sa şi a celor cu care a venit s-a depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Piatra Neamţ, pentru săvârşirea infracţiunii de împiedicare a exercităţii libertăţii de exprimare religioasă, pedepsite de către Noul Cod Penal, prin articolul 381, cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă. Plângerea a fost semnată de credincioşi prezenţi în acel moment în biserică pentru a se ruga şi a căror rugăciune a fost tulburată cu această ocazie.

Ca urmare a plângerii penale depuse de protopopul de Târgu Neamţ, peste aproximativ o jumătate de oră au apărut organele de menţinere a ordinii, mai precis câţiva poliţişti din localităţile învecinate. Cu ei a venit şi stareţul Mănăstirii Petru Vodă, arhimandritul Hariton Negrea, însoţit la rândul său de câţiva jandarmi.

Pentru a se evita repetarea infracţiunii prevăzute de art. 381 NCP, un grup de credincioşi l-au întâmpinat pe stareţ şi l-au rugat respectuos să spună care este scopul vizitei pe care o face. Părintele Hariton a încercat să acrediteze ideea că este stareţul acelui schit şi că, în această calitate, poate să se prezinte la Sfânta Liturghie.I s-a cerut să facă dovada că Mănăstirea Petru Vodă este cu adevărat proprietarul Schitului Rădeni, a prezentat un document care nu era titlu de proprietate care să îi ateste drepturile asupra schitului. I s-a cerut să facă dovada că există o hotărâre judecătorească executorie care să îi permită să intre în forţă în schit, în ciuda voinţei poporului ortodox aflat în acel moment la rugăciune, şi nu a putut face dovada existenţei unui astfel de document.

În aceste condiţii, i s-a cerut respectuos să revină la schit numai când poate face dovada unei hotărâri judecătoreşti care să îi dea dreptul să intre în biserică şi să evacueze pe cei aflaţi acolo. Părintele stareţ a fost de acord să înceapă procedurile juridice pentru obţinerea unui act juridic prin care să intre în legalitate cu privire la pretenţiile asupra schitului Rădeni.

Cei prezenţi au contestat vehement actul abuziv de oprire de la slujire a părintelui Pamvo, argumentând că părintele nu a făcut decât să îşi urmeze conştiinţa de preot şi de monah, aplicând canoanele 15 I-II şi 31 apostolic, întrerupând pomenirea unui ierarh părtaş la erezie, iar pentru acest lucru nu poate fi judecat, în conformitate cu sfintele canoane.

Locuitorii din Rădeni, adevăraţii proprietari ai schitului, l-au asigurat pe stareţul Mănăstirii Petru Vodă că nu vor accepta niciodată ca părintele Pamvo să fie înlocuit cu alt preot şi nici nu vor permite ca ctitoria lor să fie ocupată de vreun preot care pomeneşte ierarhul părtaş la erezie. Stareţului i s-a amintit că Mănăstirea Petru Vodă a avut o contribuţie nesemnificativă la ridicarea schitului, că schitul nu a fost sfinţit şi prin urmare nu a fost preluat în circuitul patrimonial de către BOR, că prin urmare BOR nu poate avea pretenţia de proprietar asupra aşezământului şi că donaţiile din care schitul s-a făcut sunt încă revocabile, conform regulamentelor bisericeşti şi art. 1020 NCC, pe motivul neîndeplinirii de către donatar a sarcinilor asumate, atunci când s-a făcut donaţia. S-a subliniat ideea că nu doresc neapărat să redevină proprietari asupra schitului sau să îl scoată de sub autoritatea MMB, ci doar să se respecte dreptul lor de a participa la o slujbă ortodoxă în ctitoria lor.

Întrebat cu ce autoritate a venit protopopul la prima oră a dimineţii, părintele stareţ a afirmat că el are dreptul să se implice, deoarece schitul se află în raza sa de jurisdicţie. I s-a arătat decizia exarhatului de înlocuire a părintelui Pamvo cu părintele Ioan Şişmanian, care era adresată exclusiv Stăreţiei Mănăstirii Petru Vodă, nu şi protopopiatului, însemnând că desemnat cu aducerea părintelui Şişmanian era doar stareţul mănăstirii, nu şi protopopul de Târgu Neamţ.

La întrebarea referitoare la cine l-a autorizat pe protopop, părintele stareţ Hariton a spus că protopopul a acţionat cu acordul Înaltpreasfinţiei Sale Mitropolitul Teofan. Acelaşi răspuns a dat şi la întrebarea referitoare la cine l-a chemat pe preotul din Botoşani. Concluzia trasă de credincioşii de la Rădeni a fost că, în cazul în care protopopul a acţionat aşa cum a făcut-o la indicaţiile mitropolitane, atunci Înaltpreasfinţitul Mitropolit Teofan s-ar putea face vinovat de a-l fi instigat pe protopopul de Târgu Neamţ la săvârşirea infracţiunii prevăzute de articolul 381 Noul Cod Penal.

Întrebat dacă nu îl deranjează că doreşte să aducă în schit un preot la care nu va veni nimeni la slujbă, deoarece pomeneşte ierarhul, părintele stareţ a opinat că poporul credincios nu trebuie să vină la schit, ci trebuie să se ducă la parohii. I s-a sugerat să îi trimită la parohii şi pe cei ce vin la mănăstire la Petru Vodă.

Părintelui i s-a adus aminte că a recunoscut erezia din Creta în celebrul răspuns oferit părintelui Tihon Bivoleanu, care a făcut o mărturisire publică de nepomenire a ierarhului părtaş la erezie şi a primit în schimb, în loc de răspuns teologic, un fel de cazier penal. Cu acea ocazie, părintele stareţ a afirmat că la Creta “s-au produs unele abateri de la dreapta credinţă”, ceea ce în limbaj dogmatic înseamnă că “s-au produs unele erezii”. I s-a cerut să se delimiteze de aceste abateri de la dreapta credinţă.

La un moment dat, părintele stareţ a încercat să acrediteze ideea mincinoasă că la Rădeni este pomenit PS Longhin Jar, voind să argumenteze că cei de la Rădeni sunt schismatici şi au ieşit din Biserica Ortodoxă. I s-a răspuns că la Rădeni sunt pomeniţi toţi arhiereii ortodocşi, iar dacă Înaltpreasfinţitul Teofan este ortodox înaintea lui Dumnezeu, atunci este pomenit implicit şi nu are niciun motiv să se supere pe cei de la Rădeni.

La rândul său, părintele Ioan Şişmanian a fost rugat să nu se facă instrumentul unor acţiuni în forţă pornite contra celor ce apără dreapta credinţă. I s-a atras atenţia că pe internet sunt foarte mulţi oameni stupefiaţi de decizia preacucerniciei sale de a deveni luptător în favoarea ecumenismului şi cel prin care să se aducă distrugerea schitului Rădeni.

După mai multe ore de discuţii, în care părintele stareţ a afirmat că este împiedicat să meargă în biserică şi i s-a răspuns că poate intra în orice moment, cu condiţia să nu agreseze conştiinţa celor ce se roagă acolo prin pomenirea ierarhului părtaş la erezie, preacuvioşia sa şi toţi cei ce îi însoţeau au părăsit schitul Rădeni, pentru a merge la Primăria din localitate, cu speranţa descoperirii unor documente care să ateste că Petru Vodă este proprietar al schitului Rădeni. Li s-a pus în vedere celor de la Primărie că părintele stareţ nu are nicio calitate pentru a cere astfel de documente, deoarece nu poate demonstra că este proprietar asupra schitului şi, prin urmare, nu i se pot elibera documentele cerute.

S-a aflat că părintele este foarte interesat de autorizaţia de construcţie a schitului şi s-a tras concluzia că motivul pentru care ar putea dori acest document ar putea fi determinarea instituţiei abilitate cu verificarea autorizaţiei de construcţie să o verifice, în speranţa că, neexistând astfel de autorizaţie, autorităţile ar putea lua decizia demolării schitului.

Din relatările unui martor, înainte de a părăsi zona, părintelui Hariton i s-ar fi pus în vedere de către cineva din forţele de poliţie să nu mai pună poliţia pe drum decât în momentul în care va avea o hotărâre judecătoreasc executorie.Un sfat corect, conform legii, pe care i l-au oferit şi credincioşii cu care a discutat mai înainte.

Mihai-Silviu Chirila (cu 22 new photos, v infra)

14 mins · (publ pe Facebook, din contul `Mihai-Silviu Chirila`, Joi, 9 feb 2017, ora 19:08)

Cu voia lui Dumnezeu, Schitul Radeni a rezistat astazi incercarii de siluire a constiintei ortodoxe a inchinatorilor sai prin impunerea unui preot pomenitor, in locul parintelui Pamvo, suspendat de la slujire pe perioada de o luna ca urmare a unei decizii contrare sfintelor canoane, care impuneau ca, pentru oprirea pomenirii pe motiv de partasie la erezie a ierarhului, parintele Pamvo sa fie cinstit, nu pedepsit.

Manastirea Petru Voda, care a devenit, din nefericire, nava-amiral a luptei impotriva ortodocsilor ce se opun ecumenismului, urmeaza sa revendice drepturile sale asupra Schitului Radeni in instanta, unde sa faca dovada ca este proprietarul de drept al acestui asezamant. De drept canonic nu este, deoarece schitul nu a fost preluat in patrimoniul bisericesc prin sfintire.

Pana cand instanta va decide daca va acorda sau nu manastirii acest drept, credinciosii ortodocsi de la Radeni se asteapta ca drepturile lor constitutionale sa fie respectate si sa fie lasati sa se roage in biserica in liniste. Oricine va tulbura rugaciunea lor va primi o plangere penala de savarsire a infractiunii prevazute de art. 381 NCP, care se pedepseste cu inchisoare sau cu amenda penala.
O astfel de plangere penala au primit astazi preotii care au incercat in aceasta dimineata sa intre cu forta in sfantul altar al bisericii.

Aceasta stare de fapt trebuie sa inceteze. Nu este admisibil ca cei ce au legiferat erezia ecumenista ca „atitudine de dialog si cooperare intre crestini” sa ii persecute si sa ii excluda in mod arbitrar din Biserica Ortodoxa pe cei ce se opun ecumenismului. Suntem si ramanem membri ai Bisericii Ortodoxe Romane si nu admitem sa fim dati afara din ea pentru ca ne opunem ereziei ereziilor, ecumenismul.
Cu noi este Dumnezeu

Cele 22 fotografii de la Rădeni luate azi, 9 feb 17:Image may contain: 3 peoplejImage may contain: 2 people, beard and outdoorțImage may contain: one or more people, people standing and outdoorlImage may contain: 3 people, people standing and outdoorțImage may contain: 2 people, car and outdoorvImage may contain: one or more people, people standing, snow, tree and outdoorlImage may contain: 1 person, snow, tree, sky, outdoor and nature Image may contain: one or more people, people standing, snow, car and outdoornImage may contain: one or more people, people standing, snow, car and outdoorbImage may contain: 1 personImage may contain: 1 person, crowd and outdoorbImage may contain: 4 people, people standing, hat and outdoorvImage may contain: 6 people, people standing and outdoor Image may contain: one or more people, people standing, people walking and outdoor Image may contain: 1 person, outdoorxImage may contain: 9 people, outdoornImage may contain: 4 people, beard and outdoorvImage may contain: 4 people, people standing and outdoor

Image may contain: 4 people, indoorbImage may contain: 1 person, standing, crowd and outdoorvImage may contain: 3 peopleImage may contain: 1 person, standing, crowd and outdoor

Fostul Protopop de Târgu Neamț Ioan Dogaru (pînă în noiembrie 2016, conform http://mesagerulneamt.ro/2016/11/protopop-nou-la-targu-neamt)

Noul protopop de Tg. Neamț, Nicolae Axentioi, cel care s-a năpustit necanonic și blasfemator prin Ușile Împărătești, cf. http://mesagerulneamt.ro/2016/11/protopop-nou-la-targu-neamt

tg-protopop-nicolae-axentioi

Iată și C.V.-ul „năpustitorului,” conform aceleiași surse:

Protopop nou la Târgu-Neamț

Publicat la 24 Noi 2016
Comment: Off
Nicolae Axentioi, preot paroh la Biserica “Adormirii Maicii Domnului” din satul Nemțișor, comuna Vânători-Neamț, este noul protopop de Târgu-Neamț. Acesta l-a înlocuit pe preotul Ioan Dogaru, care a ocupat funcția de protopop vreme de 14 ani. Noul protopop s-a născut la 5 decembrie 1967, este căsătorit și un copil. Între anii 1985 – 1990 a frecventat cursurile Seminarului Teologic de la Mănăstirea Neamț. Noul protopop are și un CV impresionant. În anul 1994, a obținut bursa de Limbă la Universitatea “Martin Luther” Halle-Wittenberg , Germania; între anii 1990 – 1994 – Diploma de Licență la Facultatea de Teologie din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași; în anul 1996 a obținut Definitivatul în învățământ la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași; în anul 1990 a susținut Examen de Capacitate Preotească; între anii 1998 – 1999  a obținut Diploma de Studii Aprofundate (Master) – Specializarea Teologie Istorică la Facultatea de Teologie Iași; în anul 2000 – Certificat de Acordare a Gradului Didactic la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” Iași; în anul 2005 – Certificat de Acordare a Gradului Didactic la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” Iași; între anii 1991-2012 a fost profesor de Religie; în perioada 1992-1994 a fost Diacon la Catedrala  Mitropolitană din Iași. A fost preot paroh, între anii 1994-1998, la Parohia Poiana-Brusturi și din anul 1999 până în prezent este preot paroh la Parohia “Adormirea Maicii Domnului” din satul Nemțișor comuna Vânători-Neamț. (C.T. STURZU)
v. și:
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s